ENGLISH
  Güncelleme: 20/03/2013

Adıyaman

ADIYAMAN İLİNDE KATILIM ÖNCESİ AB MALİ YARDIMI KAPSAMINDA FİNANSE EDİLEN PROJELER

Avrupa Birliği tarafından ülkemize sağlanan Katılım Öncesi Mali Yardımı kapsamında Adıyaman İlinde uygulanan projeler "AB hibe programları kapsamında finanse edilen projeler" ve "pilot proje uygulamaları" olmak üzere iki başlık altında değerlendirilebilir.

1.AB Hibe Programları:

Avrupa Birliği tarafından ülkemize sağlanan Katılım Öncesi Mali Yardımı kapsamında yürütülen Hibe Programları aracılığı ile Adıyaman İlinde toplam 19 projeye hibe desteği sağlanmıştır. Adıyaman ilinde başarılı olan 19 projeye sağlanan hibe desteği toplam 1.748.058,81 Avro'dur. Türkiye geneli kapsamında illere göre yapılan başarı değerlendirmesinde Adıyaman ili 51. sırada yer almaktadır. Adıyaman ilinde AB Hibe Programları kapsamında finanse projelere Merkezi Finans ve İhale Biriminin web sayfasında yer alan "Hibe Veritabanı"ndan ulaşılabilir. (http://www.cfcu.gov.tr/hibe.php?lng=tr)

2.Pilot Projeler/Programlar:

Ayrıca, Hibe Programlarından farklı olarak merkezi kamu kurum ve kuruluşlarımız (bakanlıklar, müsteşarlıklar vb. kuruluşlar) tarafından pilot proje/program uygulamaları aracılığı ile Adıyaman ilinde toplam 13 pilot proje/program bulunmaktadır. Pilot projelere ilişkin detaylar aşağıda sunulmuştur:

Proje-1: GAP Bölgesel Kalkınma Programı

Program: AB Mali Yardımı MEDA Programı

Proje Bütçesi: 47 Milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı

Uygulama Yeri: Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak.

GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı tarafından yürütülen proje kapsamında hedef bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkı sağlanması amaçlanmıştır. Bu çerçevede, program kapsamında aşağıdaki üç farklı alanda kalkınma projelerine destek sağlanmıştır:

1. Kültürel mirasın korunması

2. Kırsal kalkınma

3. Küçük ve Orta Ölçekli Girişimcileri Destekleme Projesi

Program kapsamında, bölgedeki 128 projeye yaklaşık 47 Milyon Avro'luk finansman desteği sağlanmıştır. Program kapsamında Adıyaman ilinden toplam 12 projeye 2,1 Milyon Avro destek sağlanmıştır.

Proje-2: Küçük İşletmeler Kredi Programı 2.Aşama (SELP-2)

Program: Katılım Öncesi AB Mali Yardımı 2005 Yılı Programı

Proje Bütçesi: 96,2 Milyon Avro

Uygulama Yeri: Adıyaman, Afyon, Ağrı, Aksaray, Amasya, Ardahan, Artvin, Bartın, Batman,  Bayburt, Bingöl, Bitlis, Çankırı, Çorum, Diyarbakır, Düzce, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Giresun,  Gümüşhane, Hakkari, Iğdır, Kahramanmaraş, Karaman, Kars, Kastamonu, Kırşehir, Kilis, Kütahya, Malatya, Mardin, Muş, Nevşehir, Niğde, Ordu, Osmaniye, Rize, Siirt,  Sinop, Sivas, Şanlıurfa, Şırnak, Tokat, Trabzon, Tunceli, Uşak, Van, Yozgat.

Program, küçük işletmelere bankalar aracılığı ile kredi imkânı sağlanmasını amaçlamaktadır.  Bahse konu krediler yoluyla, küçük işletmelerin piyasa koşullarında rekabet edebilirliğinin arttırılması, ticari bankaların kredi kullandırma kapasitesinin geliştirilmesi ve ilgili işletmelere finansman kaynağı yaratılması amaçlanmaktadır. Proje 2012 yılında sona erecektir. 2009 yılında uygulaması başlayan Küçük İşletmeler Kredi Programı kapsamında Temmuz 2010 itibariyle 8837 işletmeye 96,2 Milyon Avro kredi desteği sağlanmıştır. Küçük İşletmeler Kredi Programı kapsamında Adıyaman ilinde 194 işletmeye 1.855.524,60 Avro kredi desteği sağlanmıştır.

Proje-3: Türkiye'nin Az Gelişmiş Bölgelerindeki Kadınların ve Kadın STK'larının Güçlendirilmesi Projesi

Program: IPA-I Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı Geçiş Dönemi Desteği ve Kurumsal Yapılanma Bileşeni 2007 Yılı Programı

Proje Bütçesi: 5 Milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: GAP İdaresi ve Bölgelerde Seçilen Valilikler

Uygulama Yeri: Güneydoğu Anadolu Bölgesi (Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis,  Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak illeri), Doğu Anadolu Bölgesi (Ağrı, Ardahan, Bingöl, Bitlis, Elazığ, Erzincan, Erzurum, Hakkari, Iğdır, Kars, Malatya, Muş, Tunceli ve Van illeri), Doğu Karadeniz Bölgesi (Artvin, Bayburt, Giresun, Gümüşhane, Ordu, Rize ve Trabzon illeri)

GAP Bölge Kalkınma İdaresi ve bölgelerden seçilen Valilikler tarafında yürütülen Projenin amacı toplumsal cinsiyet temelli ayrımcılığa, kadın haklarına yönelik ihlallere karşı mücadelede; kadının sosyal, siyasal ve ekonomik statüsünün yükseltilmesinde genel bilinç ve duyarlılık ve kapasite geliştirilmesidir. Proje kapsamında "Türkiye'nin Az Gelişmiş Bölgelerindeki Kadınların ve Kadın STK'larının Güçlendirilmesi Hibe Programı" uygulaması yapılacaktır. Bu kapsamda üç bölgedeki illere yönelik teklif çağrısı 1 Mart 2010 tarihinde Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından duyurulmuştur. Güneydoğu Anadolu, Doğu Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgelerinde yer alan 30 ilde uygulanacak hibe programının toplam bütçesi 3 Milyon Avro olup, Hibe Programına sunulacak projeler için başvurular 30 Mayıs 2010'da sona ermiştir.  Ancak, Hibe Programıyla ilgili değerlendirme süreci sözleşme imzalama son tarihinden (24.06.2011) önce tamamlanamadığı için tahsis olunan fonun kullanımı imkansız hale gelmiştir. 05.07.2011 tarihinde Türkiye ve Avrupa Birliği (AB) Komisyonu temsilcilerinin katılımıyla yapılan üst düzey toplantıda ise Komisyon otoritelerinin, seçilen projelerin 2009 yılı Ulusal Programı altında uygulanmasını temin edecek bir finansman çözümü bulması konusunda mutabık kalınmıştır. Bu gelişme üzerine, MFİB tarafından değerlendirme sürecinin kaldığı yerden devam etmesine karar verilmiş olup, başvuru sahipleri değerlendirme sonuçları hakkında bilahare bilgilendirilecektir.

Proje-4: Türkiye'de Yerel Yönetim Reformu Uygulamasının Devamına Destek Projesi II.Aşama

Program: IPA-I Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı Geçiş Dönemi Desteği ve Kurumsal Yapılanma Bileşeni 2007 Yılı Programı

Proje Bütçesi: 4 milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: İçişleri Bakanlığı (Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü)

Uygulama Yeri: Adıyaman Kâhta İlçe Belediyesi, Ağrı Patnos İlçe Belediyesi, Ankara Gölbaşı Büyükşehir İlçe Belediyesi, Ankara Polatlı İlçe Belediyesi, Aydın Nazilli İlçe Belediyesi, Balıkesir Bandırma İlçe Belediyesi, Balıkesir İl Belediyesi, Bursa Nilüfer Büyükşehir İlçe Belediyesi, Bursa Mustafakemalpaşa İlçe Belediyesi, Düzce İl Belediyesi, Gaziantep Şehitkamil Büyükşehir İlçe Belediyesi, Kırşehir İl Belediyesi, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Malatya İl Belediyesi, Mersin Büyükşehir Belediyesi, Nevşehir İl Belediyesi, Şanlıurfa İl Özel İdaresi, Trabzon İl Özel İdaresi, Uşak İl Belediyesi, Zonguldak İl Belediyesi, Zonguldak Karadeniz Ereğli İlçe Belediyesi.

Projenin genel hedefi, 2003-2005 yılları arasında yerel yönetimlerle ilgili kabul edilen yeni yasaların tam olarak uygulamasını sağlayarak etkin, şeffaf, kapsayıcı ve katılımcı yerel yönetimlerin oluşmasına katkıda bulunmaktır. Projenin özel hedefi ise; yerel yönetimlere ilişkin yeni politika ve yasaların etkin bir biçimde uygulanması için İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü'nün, yerel yönetim ve yerel yönetim birliklerinin kapasitesinin ve bunlar arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi ve güçlendirilmesidir. Projenin hedef kitlesi İçişleri Bakanlığı, Türkiye Belediyeler Birliği, valilik ve kaymakamlıklar, belediyeler, il özel idareleri ve belediye birliklerinde görev yapan personeldir. Proje aşağıdaki beş bileşenden oluşmaktadır:

1- Yerel Yönetimlerde Kapasite Geliştirme: Yerel yönetimlerin seçilmiş temsilcileri ile yönetici ve çalışanlarının kapasitelerinin artırılması suretiyle bu yönetimlerce sunulan hizmetlerin iyileştirilmesi hedeflenmektedir. 11 pilot yerel yönetimde örnek uygulamalar gerçekleştirilecektir.

2- Yerel Yönetim Birliklerinde Kapasite Geliştirme: Yerel yönetim birliklerinin hem kendi aralarında hem de ulusal ve uluslararası kuruluşlarla iletişimlerinin iyileştirilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda, özellikle Türkiye Belediyeler Birliği'nin kapasitesinin güçlendirilmesi amaçlanmaktadır.

3- Yerel Katılım Mekanizmalarının Güçlendirilmesi: Kent konseyleri ve diğer katılımcı mekanizmaların işleyişinin iyileştirilerek, yerel düzeyde bu mekanizmalar sayesinde şeffaflığın, hesap verebilirliğin ve katılımcılığın sağlanması hedeflenmiştir.

4- Belediyeler Arası Eşgüdüm ve İşbirliğinin İyileştirilmesi: Belediyelerin hem yurt içindeki hem de Avrupa'daki belediyeler ile eşleştirme ve ortaklıklarının sayısının artırılması ve bu tür işbirliklerinin kapsamının genişletilmesi hedeflenmiştir. 10 pilot yerel yönetimde örnek uygulamalar gerçekleştirilecektir.

5- İçişleri Bakanlığı'nın Kapasitesinin Artırılması: Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü'nün kapasitesinin artırılması hedeflenmiştir.

Proje-5: Nemrut Turizm Odaklı Canlandırma Projesi

Program: IPA-III Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı Bölgesel Kalkınma Bileşeni Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı

Proje Bütçesi: 5,8 Milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: Adıyaman Valiliği

Uygulama Yeri: Adıyaman

Adıyaman Valiliği tarafından yürütülecek projenin AB Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı Bölgesel Kalkınma Bileşeni çerçevesinde Sanayi ve Ticaret Bakanlığının koordinasyonunda yürütülen Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı kapsamında finanse edilmesi planlanmaktadır. Proje ile Nemrut dağı turizmi ekseninde Adıyaman ilinde turizmin canlandırması için gerekli altyapı ve teknik desteğin sağlanması hedeflenmektedir. Hazırlık çalışmaları devam eden projenin ihale süreçlerinin 2011 yılı içerisinde tamamlanması ve projenin uygulamasına aynı yıl içerisinde başlanması planlanmaktadır.

Proje-6: Bölgede Zorunluluk Olan Lisanslı Depoculuk Altyapısının Hazırlanması İçin Hububat ve Mercimek Depolama Tesisi Kurumu Projesi

Program: IPA-III Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı Bölgesel Kalkınma Bileşeni Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı

Proje Bütçesi:  2,8 Milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: Şanlıurfa Ticaret Borsası

Uygulama Yeri:  Adıyaman, Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin

"Bölgede Zorunluluk Olan Lisanslı Depoculuk Altyapısının Hazırlanması İçin Hububat ve Mercimek Depolama Tesisi Kurumu" projesi AB Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı Bölgesel Kalkınma Bileşeni çerçevesinde Sanayi ve Ticaret Bakanlığının koordinasyonunda yürütülen Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı kapsamında finanse edilmektedir. Şanlıurfa Ticaret Borsası tarafından sunulan proje ile Şanlıurfa, Adıyaman, Diyarbakır ve Mardin illerinde bulunan bulgur, un ve mercimek sanayinde faaliyet gösteren KOBİ'lerin rekabet edebilirliklerinin artırılmasına katkıda bulunmak hedeflenmektedir.

Proje-7: Adıyaman Atıksu Altyapısı Projesi

Program: IPA-III Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı Bölgesel Kalkınma Bileşeni Çevre Operasyonel Programı

Proje Bütçesi: 19,9 Milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: Adıyaman Belediyesi

Uygulama Yeri: Adıyaman

Çevre altyapısının iyileştirilmesi 2007-2013 döneminde ülkemize sağlanan AB mali yardımlarının öncelik alanlarından birisidir. Bu alanda tahsis edilen mali yardımı kullanmak üzere Çevre ve Orman Bakanlığımız tarafından 2007-2009 Çevre Operasyonel Programı hazırlanmıştır.  Sözkonusu Operasyonel Program ile ülkemizin atıksu arıtma, katı atık arıtma ve içme suyu alanlarındaki çevre altyapısını iyileştirmek amaçlanmıştır.

Operasyonel Program kapsamında yer alan "Atıksu Altyapısı" önceliği çerçevesinde Adıyaman Atıksu Altyapısı Projesi gerçekleştirilecektir. İhale süreci başlayan projenin bütçesi yaklaşık 19,9 milyon Avro'dur.

Proje-8: Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın Teşvik Edilmesi Projesi

Program: IPA-IV Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Bileşeni

Proje Bütçesi: 15 Milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: Sosyal Güvenlik Kurumu

Uygulama Yeri: Öncelikli 12 Düzey-II (NUTS-II) Bölgesi

Kayıtlı İstihdamın Teşviki Projesi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının koordinasyonunda yürütülen IPA İnsan Kaynaklarının Güçlendirilmesi Operasyonel Programı kapsamında finanse edilmektedir. Proje ile kayıtlı istihdamın teşvik edilmesi için Sosyal Güvenlik Kurumu, diğer ilgili kurumlar, sosyal ortaklar ve ilgili STK'ların kapasitesinin artırılması için teknik destek sağlanması ve sözkonusu kurumların ilgili alanda stratejilerini hazırlaması ve uygulaması için destek verilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, SGK ve diğer ilgili kuruluşların ve il temsilciliklerinin kapasitelerinin artırılması ile ilgili olarak çalışmalar yürütülmektedir. Ayrıca, Öncelikli 12 Düzey-II (NUTS-II) Bölgesindeki kayıtlı istihdamı teşvik edecek kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından geliştirilen projelerin desteklenmesi amacıyla "Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın Teşvik Edilmesi Hibe Programı" uygulanmıştır. 2009 yılının Haziran ayında sona eren proje başvuruları kapsamında 238 proje başvuru alınmıştır. Projelerin değerlendirme süreci sonunda toplam 42 projeye 9.317.650 Avro hibe desteği sağlanmıştır. Program kapsamında Adıyaman ilinden projesi olan kurum bulunmamaktadır. 

Proje-9: Kadın İstihdamının Artırılması Projesi

Program: IPA-IV Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Bileşeni

Proje Bütçesi: 17,1 Milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: Türkiye İş Kurumu (İŞKUR)

Uygulama Yeri: Öncelikli 12 Düzey-II (NUTS-II) Bölgesi

Kadın İstihdamının Artırılması Projesi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının koordinasyonunda yürütülen IPA-IV Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Bileşeni kapsamında finanse edilmektedir. Proje ile öncelikli olarak belirlenen bölgelerde kadın istihdamının artırılmasını teşvik edecek çalışmalara destek olunması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, Öncelikli 12 Düzey-II (NUTS-II) Bölgesindeki kadın istihdamını teşvik edecek kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından geliştirilen projelerin desteklenmesi amacıyla "Kadın İstihdamının Artırılması Hibe Programı" uygulanmıştır. 2009 yılının Haziran ayında sona eren proje başvuruları kapsamında 1058 proje başvurusu alınmıştır. Projelere ilişkin değerlendirmeler sona ermiştir.

Proje-10: Hayat Boyu Öğrenmenin Desteklenmesi

Program: IPA-IV Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Bileşeni

Proje Bütçesi: 15 Milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: Milli Eğitim Bakanlığı

Uygulama Yeri: Öncelikli 12 Düzey-II (NUTS-II) Bölgesi

Hayat Boyu Öğrenmenin Desteklenmesi Projesi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının koordinasyonunda yürütülen IPA İnsan Kaynaklarının Güçlendirilmesi Operasyonel Programı kapsamında finanse edilmektedir. Proje ile AB uygulamalarıyla uyumlu Hayat Boyu Öğrenme perspektifi doğrultusunda, öğrenmenin değer bulacağı tarzda şekillendirilmiş bir sistem dahilinde, bireylerin eğitime ulaşmalarını destekleyerek istihdam imkanlarını arttırmak için  kurumsal bir çerçeve ve kapasite oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, Öncelikli 12 Düzey-II (NUTS-II) Bölgesindeki hayat boyu öğrenme konusundaki çalışmaları teşvik edecek kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından geliştirilen projelerin desteklenmesi amacıyla "Hayat Boyu Öğrenmenin Desteklenmesi Hibe Programı" uygulanmıştır. 2009 yılının Haziran ayında sona eren proje başvuruları kapsamında 488 proje başvuru alınmıştır. Projelere ilişkin değerlendirme 2010 yılının Haziran ayında sonra sona ermiş ve 45 projeye hibe desteği verilmesi kararlaştırılmıştır. Program kapsamında Adıyaman ilinden 1 projeye destek sağlanması kararlaştırılmıştır. Adıyaman'da başarılı olan proje Adıyaman Mesleki Eğitim Merkezi tarafından sunulan "Mesleki Eğitimde Hayatboyu Öğrenme Projesi"dir. Projeye 106.812 Avro destek sağlanacaktır.

Proje-11: Genç İstihdamının Desteklenmesi

Program: IPA-IV Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Bileşeni

Proje Bütçesi: 23 Milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: Türkiye İş Kurumu (İŞKUR)

Uygulama Yeri: Öncelikli 12 Düzey-II (NUTS-II) Bölgesi

Genç İstihdamının Güçlendirilmesi Projesi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının koordinasyonunda yürütülen Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Operasyonel Programı kapsamında finanse edilmektedir. Proje ile etkin aktif işgücü önlemleri ile gençlerin işgücü piyasasına entegrasyonunun teşvik edilmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda, Öncelikli 12 Düzey-II (NUTS-II) Bölgesindeki genç istihdamı alanındaki çalışmaları teşvik edecek kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından geliştirilen projelerin desteklenmesi amacıyla "Genç İstihdamının Desteklenmesi Hibe Programı" uygulanmıştır. 2009 yılının Eylül ayında sona eren proje başvuruları kapsamında 1128 proje başvuru alınmıştır. Proje kapsamında Adıyaman ilinden 2 proje toplam 478.598 Avro hibe desteği sağlanmıştır.

Proje-12: Özellikle Kız Çocuklarının Okullaşmasının Artırılması

Program: IPA-IV Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Bileşeni

Proje Bütçesi: 16,1 Milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: Milli Eğitim Bakanlığı

Uygulama Yeri: Öncelikli 12 Düzey-II (NUTS-II) Bölgesi

Kız Çocuklarının Okullaşma Oranının Artırılması Projesi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının koordinasyonunda yürütülen Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Operasyonel Programı kapsamında finanse edilmektedir. Proje ile ortaöğretimde ve mesleki eğitimdeki özellikle kız çocuklarının okullaşma oranlarının arttırılması, özellikle kız çocuklarının okul terk oranlarının azaltılması, başta kadınlar ve kız çocuklar olmak üzere işgücünün mesleki beceri ve yetkinliklerinin arttırılması ve ailelerin özellikle kız çocuklarının eğitiminin önemi konusunda bilinçlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, Öncelikli 12 Düzey-II (NUTS-II) Bölgesindeki kız çocuklarının okullaşma oranını artırmayı teşvik edecek kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından geliştirilen projelerin desteklenmesi amacıyla "Özellikle Kız Çocuklarının Okullaşmasının Artırılması Hibe Programı" uygulanmıştır. 2009 yılının Eylül ayında sona eren proje başvuruları kapsamında 653 proje başvuru alınmıştır. Proje kapsamında Adıyaman ilinden 2 proje toplam 201.489 Avro hibe desteği sağlanmıştır.

Proje-13: Kamu İstihdam Servislerinin Güçlendirilmesi

Program: IPA-IV Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Bileşeni

Proje Bütçesi: 17 Milyon Avro

Proje Sahibi Kuruluş: Türkiye İş Kurumu (İŞKUR)

Uygulama Yeri: Öncelikli 12 Düzey-II (NUTS-II) BölgesiKamu İstihdam Servislerinin Güçlendirilmesi Projesi, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının koordinasyonunda yürütülen Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Operasyonel Programı kapsamında finanse edilmektedir. Proje ile İŞKUR, ÇSGB, İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurullarının kurumsal ve idari kapasitelerinin artırılması yoluyla kamu istihdam hizmetlerinin kalitesinin ve etkinliğinin artırılmasını amaçlamaktadır. Bu kapsamda, İŞKUR, ÇSGB, İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurullarının kurumsal ve hizmet kapasitelerinin artırılmasını sağlayacak eğitimler, çalışma ziyaretleri, IT ağı oluşturma vb. konularda çalışmalar yürütülecektir.


Güncelleme: 20/03/2013 / Hit: 10,901